14 Ekim 2012 Pazar

KOVAN KONTROLÜ


      İlk Önce Bu Web sitesinin oluşumuna emek harcayan,katkı sağlayan İş arkadaşım Turgay beye çok teşekkür ederim.
    Bu   Cumartesi havanın güneşli olması nedeniyle  bir kaç Kovanda ana kontrolu  yaptım ve iki hafta önce devşirmeusülü ile çoğalttığım kovanlardan bir tanesi hazır anayı kabüllenmemiş ve kendisi hemen hazırlıklara başlamış bile, Sonbaharın şu son aylarından sonra artık yapılacak fazla birşey yok, hemencecik  operasyona başladım ve meme temizlik işlemini yaparak mevcut arıyı zayıf kovanlara bölüştürüverdim. Bu arada Varrova için verilen formik asit poşetlerinin deliklerinden gelen kokuyu kapatmak için tüm kovanlarda arılar tarafından mumlandığı ve bazı kovanlarda propolis salgıladığını gözlemledim. Propolis'in çok değerli olduğunu özellikle Tıp alanında Kanser hücrelerinin ilerlemesini durdurduğu uzmanlar tarafından önemle belirtilmektedir. 



















Propolis Yüzlerce,binlerce yıl Üniversitelerde çok faydalı arı ürünü olduğu konusunda işlenmektedir.  Birçok faydası vardır; bunlardan bazıları şunlardır.Cilt yaralarını iyileştirir,Barsaklardaki hücrelerde kanserli hücrelerin büyümesini engeller. Bağışıklık sistemini destekler. Alkol kaynaklı karaciğer yağlanmasını önlemeye yardım eder.Göğüs kanserinin gelişimini önlemeye yardım eder. Akciğer kanserinin iyileşmesine ve önlenmesine yardım eder. Solunum sistemi: Üst solunum yolları enfeksiyonuna sebep olan zararlı mikro organizmaları öldürerek veya baskılayarak üst solunum yolları enfeksiyonlarını iyileştirir ve önlemeye yardımcı olur. Hippokrates (MÖ 460-377 propolisin deri hastalıkları, ülser ve sindirim sistemi rahatsızlıklarının tedavisinde kullanıldığını belirtmiştir. Afrika’da ise propolis ilaç olarak uzun zamandır kullanılmaktadır.12. yüzyıla ait Avrupa kayıtlarında, propolisin ağız, boğaz enfeksiyonları ve diş sağlığı için kullanılan tıbbi preperasyonları tanımlanmıştır.Bize de bu mucizevi ürünü kullanmayı öğrenmekten başka bir şey kalmıyor.
           NAH-L SURESİ 68-69 AYET :  Rabbinin Arıya: "Dağlarda, ağaçlarda ve insanların hazırladıkları kovanlarda kendine yuva edin" diye vahyettiğini ve ona "sonra her türlü üründen ye; ve Rabbinin senin için öngördüğü yolları  mutlak bir boyun eğmişlikle izle" diye buyurduğunu düşünün! İşte bunun içindir ki,  onların karınlarından, içinde insan sağlığına yarayışlı unsurlar bulunan değişik renklerde/tadlarda bir sıvı çıkar.Şüphesiz bunda da, düşünen kimseler için mutlaka bir ders vardır!  
Buda çok düşündürücü olmalı...! Arının kromozom sayısının da ( 68 ) olduğunu öğrendim.

Yazı biraz uzun oldu kusura kalmayın....



Bu arada Yalçın bey boş durmuyor, ne yapıyorsun dedim, yahu senin arılar beni rahatsız ediyor onun için istinat duvarı yapıyorum dedi. bende biraz yüksek yap desemde Zekayi usta ne der bilmiyoruz. Sana kolay gelsin Yalçın efendi........... 
Tabiki arılara da göz kulak ol, el kol hareketi fazla yapma onlar senden hızlıdır. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder